DirectX

• Hej folkens.

Jeg sidder her og kommer i tanke om at jeg entelig ikke aner en skid om DirectX, Jo jo, det er et stykke software der giver nogle muligheder i forhold til spil afvikling og er udviklet af MS, men så kommer jeg ikke meget længere og google har ikke rigtig kunne besvare min spørgsmål.

Sagen er den at jeg påtænker at købe en bærbar computer på et tidspunkt, men har på ingen måde travlt, så jeg regner med efteråret, så skulle der være Broadwell H eller Skylake CPU og win10 med DirectX 12 wuuuu, men kan jeg udnytte DirectX 12 på en maskine med f.eks. GTX970m der jo kun understøtter 11.2?

Hvor stor forskel er der mellem de forskellige DirectX versioner og er det værd at vente på grafikkort der understøtter DirectX 12?

Nogen der har en ide om hvornår vi ser mobile GFX til DirectX 12?

Lige før folk begynder at skrige, så ved jeg lige som alle andre mennesker i verden, at win 10 bliver en gratis update til win 8.

Mvh.

Lars Andersen

Den der har fået mest lir når han dør, har vundet
  • Xeeber
    Troldmand
    Er rimelig sikker på at 11.2 grafikkort ikke vil kunne "udnytte" 12 software. Jeg siger "udnytte" i gåsetegn fordi at der sku aldrig plejer at være noget at kunne udnytte - altså der plejer at være minimal forskel mellem de forskellige versioner.

Næsten alle spil hænger stadig fast i 9'eren anyways... Et 11.2 kort vil være FINT i lang, lang tid.

Men så skal du også lige huske på at alt den tid foran computeren jo altså går ud over familien.