Fjerne systemkode på bærbar

• Hej...

Jeg har en  gammel bærbar som jeg havde liggende  som jeg skal bruge igen da min anden er brændt sammen. Fandt ud af  at jeg skal  havde fjernet en system kode (power on kode) på den (HP compaq nx7300). Kan ikke huske koden jeg lavede på den i sin tid.

Det er en ældre model og der er ikke nogle jumper eller knap til at reset.. Har prøvet at fjerne batteriet og aflade pc, men det er som den stadig gemmer koden et sted.

Nogle der har et godt forslag??

Håber i kan hjælpe.

• Xeeber
    Troldmand
    Man kan skille den ad og fjerne det interne batteri. Det gjorde jeg engang med en bærbar. Det var lort.

Men så skal du også lige huske på at alt den tid foran computeren jo altså går ud over familien.

• Har prøvet at fjerne cmos og aflade op til flere gange, men det hjælper lige fedt
  • Xeeber
    Troldmand
    Så du har skilt den ad...??

Men så skal du også lige huske på at alt den tid foran computeren jo altså går ud over familien.

• Ja ellers har jeg jo ikke fjerne cmos
  • Xeeber
    Troldmand
    Okay, hvis ikke engang det hjalp aner jeg ikke hvad man mere kan gøre... andet end at prøve at google det.