Dataforbrug i forbindelse med gaming/streaming

• Moar
    Super veteran

Jeg har brug for et råd ang. valg af 4G forbindelse.

Vi har nu Home Duo hos TDC og pga elendige gamle kobberkabler kan vi på en god dag og med solen i ryggen trække ca 5 Mbit Angry

Nå, så fik vi fortalt at der var tilføjet 4G på masten i Hårlev, 5 km fra os.

Et familiemedlem kom med en nyere router og så skete der sgu noget. Nu kan vi køre ca 26 Mbit og 20 i upload Big Smile

Jeg kontakter så glad TDC for at forhøre mig om hvad vi gør og så kommer vi til "problemet" for det er ikke som før med hastigheden til fast pris men nu med 4G til dataforbrugspris.......suk

Mulighederne er som følger:

15 Gb = 149kr pr. mdr

50 Gb = 249kr. pr. mdr

300 Gb = 349kr. pr. mdr

Der er ingen mulighed for at vælge noget imellem de nævnte for ellers tjener TDC jo ikke på at udbyde 4G, så de fleste sætter forbruget højt og det ved TDC jo godt Devil

Spørgsmålet går nu på hvor meget data der bruges når sønnen er til gaming og streaming samtidigt??

Fik at vide af TDC, at ved 50 Gb svare det til 100 streamet film pr. mdr og 300 film pr. mdr ved 300 Gb men hvor meget data bruges der til at spille på pc.........Diablo 3 og Leaque of Legends blandt andet...

Jeg håber, at spørgsmålet giver mening for nogle af jer derude Geeked

• Moar
    Super veteran
    Ved 300 Gb er det 600 film pr. mdr.....ups
  • Nu er tråden ganske vist noget tid siden, men til trådstarter og andre, vil jeg mene 50 GB er rigeligt. Der er forskel på at streame/spille computer online, og så at uploade/downloade en masse.

Så medmindre han spiller hele tiden, vil jeg mene det er tilstrækkeligt, for der er vel også en skole som skal passes :)