Hvordan forstærker man trådløst signal?

• Har lige nu en router stående i kælderen som sender et trådløst signal. Det fungrer for så vidt fint, men signalet er ikke særlig kraftigt og rækker mere eller mindre kun rummet lige oven over kælderrummet.

Hvad er der af muligheder for at forstærke signalet?

Start dagen med et smil.. så er det overstået ;o)

• iSkull
    Junior medlem

Tænker at der ikke er nogen mulighed for at flytte routeren, i så fald kunne du få en range extender de tager bare et trådløst signal og forstærker det.

Her er et link til nogen du kan købe http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?cpath=1-4-71&nf=%2bspecifictaxonomy%3a%5e%22Netv%C3%A6rk%7c4%2fAccess+point%7c71%22%24&sp=all

• Tak for svar :-)

Nej, routeren kan ikke flyttes.

Vil gerne sende det trådløse signal videre til et nyt trådløst punkt - og evt. videre derfra til endnu et trådløst punkt. Tanken er så vidt muligt at få dækket hele huset, så jeg kan gå på med telefon og bærbar i alle rum på alle etager.

Har købt to af disse:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4282077&q=tew-650ap

I følge sælger og i følge manualen burde det jeg gerne vil kunne lade sig gøre, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af det... Skulle måske lige have læst et par anmeldelser inden jeg købte. Den får nogle temmelige hårde ord med på vejen netop pga. dårlig manual og svær opsætning. Grrr....!!

Med hvad er basics? Hvis jeg har en trådløs router som "base" burde jeg så ikke kunne sende det signal videre til et trådløst accesspoint (en repeater), hvor fra jeg så kan suge signalet til fx bærbar computer, telefon og samtidigt sende det videre til endnu en repeater? Eller har jeg fat i det forkerte udstyr?

Start dagen med et smil.. så er det overstået ;o)

• Overvej

- om kælderen er det bedste sted at have den stående.

- om du kan få en bedre antenne til den model.

- om du kan lægge den på loftet over det rum du bruger den mest i - under rockwoolen, lige over stuens loftsbrædder til eksempel. Bliver routeren ret varm kan du med foral lægge en stor urtopotteskjulet henover, ligesom man gør med spot lamper som indbygges i et lavt loft (Flemming Leth-løsningen).

- om du kan få flyttet den hen et sted hvor den bedst kan nå det primære rum og rummet ved siden af og nøjes med det. jeg ville prioritere rum jeg ikke ønsker at være kablet op i, dvs stue, og holde et arbejdsværelse kablet, eventuelt dække stuen som andet rum.

Du skriver ikke om du bor i egen bolig eller lejlighed og om du skal dele med familie eller blot tilgår med din egen pc. hvis du har fuld råderet over routeren og bygningen bør du også kunne finde et bedre sted at placere den inden du får problemer med at nå signalet i andre rum. Er du den eneste bruger at WLAN routeren så overlever du nok at signalet er lidt svagt.

Det er muligt at du har valgt en router som er for svag eller har et loft til kælderen som er for tykt og massivt udført. Derfor vil jeg i første omgang genoverveje placeringen, eventuelt placerer den op imod loftet i den side hvorimod de primære rum den dække befinder sig.

Normalt er det sådan med en kælder at det ikke gør så meget at der hænger en stump elektronik på væggen. At føre signalet fra WAN router til loftet ville jeg selv vælge. Ellers vil den WLAN router sikkert kunne ligge øverst på et højskab eller reol, uden at ret mange ville lægge mærke til den. Du kan eventuelt smide en stump gaffa tape henover LED lamper så du kan se status på apparatet hvis du står med det i hånden, men ikke se noget fra sofen eller stående foran reolen/højskabet.

Spiller du meget fra din pc og kræver det hurtig reaktion så kabl spillerummet op og nyd det trådløse i stuen og køkkenet. :)

-Mikkel