Forums

Vælg forum:

Viser nu: Hardware / Grafikkort

Sorter Indlæg:
  • Ingen Rang

Medlem

This post has 12 Replies , 4 Followers

martin_lyngsoe Skrevet: 04-12-2009 16:58 | IP-adresse er gemt

Mac vs. PC

Heya

Kom til at snakke med min roomie om hvor god mac egentlig er til spil. De promoverer sig jo som værende suveræne til grafisk software (i hvert fald jeg synes at høre)

Men hvordan klarer MAC sig egentlig i forhold til PC mht. spil? har ikke kunne finde nogle benchmarks der viser noget brugbart.

Håber der er nogen der kan svare

på forhånd tak, martin

• Ingen Rang

Super veteran

Phrizt svarede 04-12-2009 17:24 | IP-adresse er gemt

ved ikke så meget om det men det må da ca være det samme hardware der er i .. men jeg har ihvertfald læst at man ikke kan bruge almindelig spil til en MAC og der er ikke udviklet ret mange spil endnu til MAC.

• Ingen Rang

Medlem

martin_lyngsoe svarede 04-12-2009 17:29 | IP-adresse er gemt

Nej jeg ved godt at der ikke er mange spil udviklet til mac, men tænke rent ydelsesmæssigt. Han har bare fået at vide så mange steder at man ikke kan sammenligne hardwaren i en mac med en pc, da macs komponenter er meget bedre, hvilket ikke helt giver mening for mig.

• Top 25 Bidragsyder

Troldmand

Xeeber svarede 04-12-2009 17:45 | IP-adresse er gemt

Macs er ikke gode til spil, deres grafikkort befinder sig kun i middelklassen.

Play your cards right.

• Top 50 Bidragsyder

Troldmand

TaKemE svarede 05-12-2009 00:59 | IP-adresse er gemt

Hardwaren i en mac er den samme som i en pc.

• Ingen Rang

Super veteran

Phrizt svarede 05-12-2009 11:52 | IP-adresse er gemt

Jeg er faktisk ved at være godt træt af at folk skriver MAC OG PC da det jo er det samme men det burde derimod kaldes MAC og Windows og vi har jo faktisk lige fået bekræftet at MAC kun har anden og sikrere software end Windows og ikke anden hardware.

• Top 25 Bidragsyder

Troldmand

Xeeber svarede 05-12-2009 14:34 | IP-adresse er gemt

Nah, sådan kan man ikke helt lige det. Der er visse forskelle på Macs og andre PC'er, som der ikke er på for eksempel Dells og Acers. Men ja, forskellen er ikke så stor efter at Macs ikke bruger PowerPC processorer mere.

Desuden tror jeg ikke at Macs bruger samme slags bundkort som PC'ere, så man kan ikke sige at alt hardwaren er den samme.

Play your cards right.

• Top 100 Bidragsyder

Guru

AbelBendel svarede 05-12-2009 15:15 | IP-adresse er gemt

Så vidt jeg har fået det forklaret, skal forskellen mest måles/ses i den måde Mac bruger/tilgår hardwaren på, som er en del anerledes i forhold til måden Windows og Linux bruger/tilgår hadwaren på.

Derfor den store forskel, når man f.eks. taler grafisk brug. - Her kan Mac gøre nogle ting med billeder(med kun 500MB RAM) hvor f.eks. Windows ikke kan følge med, selv med 4 gange så meget RAM!

• Ingen Rang

Super veteran

Fris01 svarede 07-12-2009 15:25 | IP-adresse er gemt

MAC og PC er jo faktisk det rigtige at bruge?

Jeg ved godt at PC er en fælles betegnelse fra alt der ikke køre MAC.

Men Windows maskinerne er altid blevet kaldt PC, det har altid heddet MAC's vs. PC's.

Selv i Apple og Microsoft reklamer siger de PC.

Ergo er det altså ikke det samme.. ?

I would love to change the world, but they won't give me the source code

If at first you don't succeed; call it version 1.0

• Top 25 Bidragsyder

Troldmand

eBusiness svarede 09-12-2009 17:12 | IP-adresse er gemt

For nu lige at skære det ud i pap, så er det her et spørgsmål om operativsystemer, OS X vs Windows. Operativsystemerne har ikke rigtigt nogen indflydelse på hvorledes spilne kører, til gengæld er de bestemmende for hvilke spil der kan køre, og der trækker Windows det længste strå.

En Mac er sådan set bare en almindelig X86 PC som Apple garanterer kan køre OS X, og som koster dobbelt så meget som andre PCer med tilsvarende hardware, den kan også køre Windows, Linux og hvad man nu ellers kan køre på en PC.

• Ingen Rang

Medlem

martin_lyngsoe svarede 09-12-2009 20:45 | IP-adresse er gemt

Tak for alle svarene. Dumt spørgsmål, hvis macs er meget bedre til at tilgå hardware og dermed kan udnytte nogle ting bedre end pc/windows, hvorfor dælen kan de så ikke lige hitte ud af at gøre det samme?:)

• Top 25 Bidragsyder

Troldmand

eBusiness svarede 09-12-2009 22:00 | IP-adresse er gemt

martin_lyngsoe:

Tak for alle svarene. Dumt spørgsmål, hvis macs er meget bedre til at tilgå hardware og dermed kan udnytte nogle ting bedre end pc/windows, hvorfor dælen kan de så ikke lige hitte ud af at gøre det samme?:)

Fordi vorherre (aka. Steve Jobs) personligt har rørt ved hver enkelt maskine og dermed givet den overnaturlige kræfter. Man kan ligefrem se det på den blanke hvide overflade.

Eller også er det bare et af de vilde rygter som fanatiske tilhængere af Mac religionen går rundt og spreder.

• Top 50 Bidragsyder

Troldmand

Splint svarede 16-12-2009 00:59 | IP-adresse er gemt

Phrizt:

Jeg er faktisk ved at være godt træt af at folk skriver MAC OG PC da det jo er det samme men det burde derimod kaldes MAC og Windows og vi har jo faktisk lige fået bekræftet at MAC kun har anden og sikrere software end Windows og ikke anden hardware.

Mac og PC er der da ikke noget galt i at tale om. Mac og Windows er to forskellige kategorier af produkter. Mac er en forkortelse for Macintosh og er kaldenavnet for computere fra Apple, altså hardware. Windows er en serie operativsystemer. Hvis du havde skrevet MacOS og Windows ville det give mere mening.

Side 1 ud af 1 (13 indlæg) | RSS-feed