Mini itx mediacenter/server

• Hej. Jeg vil gerne bygge et mediacenter/server i steden for min DS211j. Jeg skal kun bruge den til film og musik, optage tv.

Så jeg vil gerne spare der hvor der kan spares. Det skal ikke være en gamer pc.

Den skal køre windows og plex media server. Og den skal kunne køre 3 chromcaster på en gang.

Det store spørgsmål er så. Hvilken komponenter skal der i  og hvad skal de kunne.

Kabinet: Tænker jeg lidt ala Streacom eller Asrock størelse. Har 25cm at gøre med i højden. Skal stå i et skab i gangen.

Bundkort: Er helt på bar bund. Skal selvfølgelig kunne køre fuld HD. Kan man få et med TV tuner i ???

Cpu: Intel i3-i5 noget med grafik. Så jeg ikke behøver at købe grafikkort.

Psu: Intern - extern ??? hvad er bedst til et mediacenter. Ps ang støj. Så høre jeg ikke noget til min DS som står i skabet nu.

HD: En ssd disk til styresystem. Har en 2TB til læring.

Lan/wifi: Jeg har lan kabel i skabet. Ved ikke om der er nogen fordel ved wifi. (hva med bluetooth er det nødvendig)

Ved ikke om jeg har glemt noget. Men kunne godt tænke min at høre, om i har nogle gode indput.

Der hvor jeg er mest grøn, er nok bundkortet. Resten er da til at finde ud af. Men i bund og grund

er opgaven at bygge en maskine der kan klare jobbet. Uden at ha betalt for en masse hardware man ikke har brug for.

Håber i kan hjælpe Smile

• Det ser ikke ud til at der nogen som har et forslag. Så jeg har selv prøver at lave et setup. Det kunne være der var nogen som havde lyst til at kigge på det og vurdere om det kan bruges til mit projekt.

Detaljer Antal Førpris +/- Nupris Priseagent
    ASRock H97M-ITX/ac ASRock H97M-ITX/ac

747 kr

0% 747 kr Opret
    med fragt: 773 kr  
    Cooler Master Elite 130 Cooler Master Elite 130

325 kr

0% 325 kr Opret
    med fragt: 348 kr  
    Cooler Master GM Series Cooler Master GM Series

629 kr

0% 629 kr Opret
    med fragt: 660 kr  
    Cooler Master Seidon  120V ver.2 Cooler Master Seidon 120V ver.2

327 kr

0% 327 kr Opret
    med fragt: 352 kr  
    Core i3 I3-4130T 3 MB (Intel Boxed) Core i3 I3-4130T 3 MB (Intel Boxed)

950 kr

0% 950 kr Opret
    med fragt: 964 kr  
    Mindst mulige pris (excl. fragt) på valgte produkter i indkøbslisten: 2.978 kr.
  • Anonymous
    Troldmand
    Jeg tror godt du kan spare mere med bundkortet, da dit valg er lidt overkill