Medie server

• Nichlas
    Super veteran

Hej

Jeg har tænkt på at lave en medie server selv, og har derfor brug for lidt ideer til hvordan den skal bygges op.

Jeg vil køre med raid teknologien på den, så jeg ikke mister data ved hardware nedbrud. 

Her er et link til hvad det er: http://www.hjemme-nas.dk/datasikkerhed/raid-giver-mere-sikkerhed-til-dine-data

Der er nogen ting som jeg prioritere højt

-Den skal køre på så lidt strøm så muligt (når i kommer med et bud, vil jeg gerne have i skriver hvad den bruger af strøm)

-Den skal kunne køre RAID (er ikke sikker, med tror ikke det er alle bundkort der kan)

Hvis i har et forslag til et styre system til sådan en medie server må i meget gerne fortælle om det, tak.

Hvis der er yderligere spørgsmål må i meget gerne stille dem:D

Tak for det

EDIT:

Den skal køre over netværket, den skal streame HD film og andre filer, som billeder og filer og musik. 
    Den skal kunne stå tændt i cirka 2-3 dage minimum uden problemer. 
    Jeg prioritere og støjniveau højt, så den skal helst være så stille så muligt. 
    Jeg har dette kabinet der står tomt, og det skal jeg bruge til det: Antec Performance One P183. 
    Med henhold til Raid, så vil jeg gerne kunne køre flere raid 1 systemer eller raid 6. 
    Men det er noget med at man kun kan sætte raid op, når man installere windows. 

[rettet af: Nichlas den. 19:46 (GMT 1) på 30-10-2012]
  • Nichlas
    Super veteran

BUMB

er der slet ingen der har et forslag?

• Xeeber
    Troldmand

RaspberryPi + RAID USB harddisk

Men så skal du også lige huske på at alt den tid foran computeren jo altså går ud over familien.

• Nichlas
    Super veteran

Kan du linke til det du mener, eller kan du prøve at forklare dig lidtSmile

Forstår ikke lige hvad der står?

• Xeeber
    Troldmand

Links til at købe ude til højre

Plus to USB harddiske.

Men så skal du også lige huske på at alt den tid foran computeren jo altså går ud over familien.

• Har selv en server, der står på loftet, som kører debian linux. Den er tændt 24/7. Bruger en RaspberryPi med XBMC (Raspbmc) tilsluttet fjernsynet via dens HDMI. Bruger en ssh-forbindelse mellem RaspberryPi og serveren, så der kan ses film. Ingen støj, da der ingen diske eller blæsere i nærheden. alt tilsluttet via LAN.

• Anonymous
    Troldmand
    hvorfor ikke bare købe en synology nas i stedet? evt en 400 serie da de har fin profromance med plads til 4 hdd's og bruger meget lidt strøm og kan NEMT stream alt hvad du efterspørger.