køling

• spacehp
    Veteran

hej alle sammen.

jeg har fornylig sat et stykke akrylplade på nogen blæser huller jeg har på siden i mit kabbinet og så har jegg sat en extra blæser bag i kabbinettet.

der bliver lidt varmere end den plejer at gøre. kan det hjælpe vis jeg sætter en blæser i siden på den??

• paj123
    Troldmand

Lad os lige få nogle flere info:

Hvilket kabinet er der tale om?

Hvor mange blæsere har du ialt i kabinettet og hvor i kabinettet er de placeret og hvilken vej blæser/suger de?

• spacehp
    Veteran

det er et nzxt beta classic kabbinet.

jeg har 2 blæsere der sidder i kabbinettet og 3 hardware blæsere.

der sidder en foran der suger ind ad og så sidder der en bag på der puster ud

• paj123
    Troldmand

Må jeg lige spørge hvorfor du har dækket de blæserhuller?

De lyder jo til at være vigtige, da den ekstra blæser du har monteret, jo snildt burde kunne opretholde kabinettets airflow, når du dækker de huller.

Det lyder dog til at dine blæsere suger/blæser den rigtige vej og modsat de fleste andre, prøver de jo at have så få blæsere som muligt, for at få så lidt støj som muligt.

• spacehp
    Veteran

jeg har dækket dem fordi der kommer meget støv ind og så er der kun plads til en blæser hvor der faktisk kan sidde to fordi at min køler på cpu'en er så kæmpe stor.

men ville det være en god idé hvis jeg fjernede pladen fra det hul hvor der kunne sidde en blæser og så lade det stykke plade i toppen blive siddene.

men hvordan skal den blæser skal den suge eller puste ud af kabbinettet?

• spacehp
    Veteran

jeg tror jeg har fundet ud af hvorfor den bliver så varm.

min stationær har stået på en høj kasse helt oppe under mit skrivebord og også ret tæt på vægen.

nu prøvede jeg ar sætte den ned på gulvet i stedet... det hjalp lidt

[rettet af: spacehp den. 14:51 (GMT 1) på 27-07-2010]
  • paj123
    Troldmand

Der vil komme støv ind, uanset hvor meget du prøver at dække div. huller. Så det er kun et spørgsmål at at rengøre kabinettet lidt oftere.

Nu er jeg ikke helt klar over, hvor i kabinettet, den blæser du taler om, skal sidde. Men blæsere i fronten og/eller på siden af kabinettet skal som regel altid suge kold luft IND i kabinettet, mens blæsere på bagsiden og/eller i toppen, altid skal suge varm luft UD af kabinettet.