Samsung 830 Series MZ-7PC128B 128 GB

• Edbpriser.dk
    Troldmand
  • nisse1971
    Senior medlem

Vurdering:

Har skiftet min wd 750 gb black ud med denne sdd, og det må siges at det har gjort mit system, meget hurtiger. Bruger stadig min gamle hd til at installer spil på, som jeg har temmelig mange af. Og ssd bliver kun brugt til windows 7 og de div programmer. I windows score får min nye ssd 7,8 i score. Hvor den gamle kun fik 5,9 i score. Windows 7 starter på ca 15 sek nu, hvor det tor ca 45 sek på den gamle hd. Kan anbefale denne ssd til folk som vil booste deres system for små 800 kr :-)

• therealsphinx
    Senior medlem

Hej hvilket hardware har du ellers i maskineriet..? Og lyder ellers interessant overvejer nemlig selv og investerer i sådan en.. 

• nisse1971
    Senior medlem

Det kan du se i pc info her på edbpriser. Bare tryk på mit bruger navn Smile

• therealsphinx
    Senior medlem

Okay ser jo lækkert nok ud. Hvad med GB hvor mange får man ud af det alle 128 eller hvordan er det med dem enligt..??

• nisse1971
    Senior medlem

Det virker som det gør med en almindelig hd ang plads . Ses som 128 gb i dos og 119 gb i windows.

• therealsphinx
    Senior medlem

Vurdering:

Har lige fået denne disk her i dag og den spiller bare max så opstarts tid på windows 7 plus det løse ca. 30 sek. Det er jo super dejligt når det bare køre og flyder super godt.. Stick out tongue

• Vurdering:

Jeg købte denne SSD for nogle måneder siden og kan slet ikke forestille mig at gå tilbage til hdd

Jeg bruger stadig mine 2x1TB hdd's til lager, men styresystem og et par spil ligger på SSDen!

Min boot time (fra bios er done til windows køre og alle office programmer er fully loaded + lidt andre programmer): 29 sec! hvor HDD var 1min og 24 sec om opgaven.

Her er en film jeg har uploaded af min Samsung 830 SSD vs min gamle 1TB HDD

http://www.youtube.com/watch?v=7Sj-Z8xFNAo&feature=plcp

Jeg har efterfølgene fixet et mindre problem med port setup.. så de 35 sec den siger i filmen blev skåret ned til 29

Den har kørt mega stabilt lige fra dag 1 og regner ikke med at få nogle problemer i fremtiden :)

Klart det bedste upgrade jeg har lavet på min PC i længere tid!

Lidt mere info fra CrystalDisk test:

HDD:

seq read: 81,61 MB/s

512k read: 35,71 MB/s

SSD:

seq read: 178,3 MB/s

512K read: 128,6 MB/s